Gucci
Ordinær pris 1.199,00 kr Spar Liquid error (product-template line 131): Computation results in '-Infinity'%En enestående publikasjon som viser frem Gucci som aldri før, inkludert tankevekkende essays, kommentarer og autoritative anekdoter sammen med tidligere upubliserte samtids- og arkivfotografier.
Publisert i forbindelse med åpningen av det nye Gucci-museet i Firenze, Gucci er den ultimate feiringen av det verdenskjente motehuset.
Fortalt gjennom en løs gruppering av ord, konsepter, former og stemninger, forteller boken sin historie gjennom nye konseptuelle former og de frie koblingene mellom bilder, symboler og objekter.
Redigert av Gucci Creative Director Frida Giannini, med essays og innlegg av bidragsytere inkludert Katie Grand, Peter Arnell, Rula Jebreal, Christopher Breward og Stefano Micelli, Gucci: The Making Of er en dynamisk plate av et ettertraktet merke som vil være et must denne sesongen for alle som elsker mote og interesse for samtidskultur.
Dette omfattende volumet viser motehusets genialitet gjennom en eksklusiv linse med innvendige innblikk i inspirasjonene bak designet.
Denne nydelige boken designet av Arnell tilbyr en dyptgående titt på Guccis opprinnelse, identitet, innflytelse og innovasjon, inkludert fabrikasjonsmetoder og tilegnelse av signaturmaterialer, fortid og nåtid, og dets innflytelse blant høysamfunnet og Hollywood.
Boken er en inderlig og personlig hyllest til arven og innflytelsen til dette ikoniske, mangefasetterte merket.
Som en anerkjennelse for sitt pågående partnerskap med UNICEF og utgivelsen av denne luksusutgaven, vil Gucci gi en donasjon på USD 250 000 for å støtte UNICEFs Schools for Africa-initiativ.
Vekt 3,20 kg
Mål 26 × 4,1 × 33 cm
Innbundet
Sider
384
Språk
Engelsk
Bok - Louis Vuitton : Virgil Abloh
Ordinær pris 1.599,00 kr Spar Liquid error (product-template line 131): Computation results in '-Infinity'%Denne boken er kun tilgjengelig for Skandinavia.
Da Virgil Abloh tok sin første bue for Louis Vuitton i juni 2018, endret moten seg for alltid.
Det nyeste tilskuddet til Classics Collection, Louis Vuitton: Virgil Abloh hedrer designerens grensesprengende kreativitet på og utenfor rullebanene.
Med over 250 forbløffende ikoniske bilder og personlige refleksjoner fra Ablohs indre krets, inkludert Nigo, Naomi Campbell, Luka Sabbat, Kendall Jenner og Kid Cudi, er boken den definitive kronikken av et partnerskap som redefinerte ikke bare kleskoder, men selve vokabularet deres.
Laget i Italia, Classics-kolleksjonsutgavene er tilgjengelige i to forskjellige innbundne silkeomslag.
Det ene omslaget har et tegneseriekunstverk fra Virgils vår-sommer 2021-show av kulturikonet og kunstneren Reggieknow, og det andre omslaget er hentet fra Virgil Abloh for Louis Vuittons vår-sommer 2022 spinoff-show i Miami.
Vekt 3,3 kg
Mål 20,5 × 4,2 × 33 cm
Innbundet
Sider 359
Språk Engelsk
Louis Vuitton Catwalk
Ordinær pris 899,00 kr Spar Liquid error (product-template line 131): Computation results in '-Infinity'%Louis Vuitton ble grunnlagt som et luksuriøst lærvarehus i 1854, og var i mange tiår en av verdens ledende koffert- og tilbehørsprodusenter.
Det var imidlertid etter lanseringen av sine første motekolleksjoner i 1998, at huset nådde enestående global berømmelse, og var banebrytende i høyprofilerte samarbeid med artister som Richard Prince, Takashi Murakami og Stephen Sprouse.
Denne definitive publikasjonen åpner med en kortfattet historie om huset, etterfulgt av korte biografiske profiler av Marc Jacobs, den første kreative direktøren 1998-2014, og Nicolas Ghesquiere, som leder merkevaren i dag, før han utforsker selve samlingene, organisert kronologisk.
Hver samling introduseres med en kort tekst som avslører dens påvirkninger og høydepunkter, og illustrert med nøye kuraterte catwalk-bilder.
Viser frem hundrevis av spektakulære klær, detaljer, tilbehør, skjønnhetsutseende og scenografi – og, selvfølgelig, de beste motemodellene som bar dem på rullebanen, fra Naomi Campbell og Gisele til Kate Moss og Cara Delevingne.
En rikholdig referansedel, inkludert et omfattende register, avslutter boken.
Vekt 2,7 kg
Mål 28 × 5,4 × 19 cm
Innbundet
Sider 632
Språk Engelsk
Chanel Catwalk
Ordinær pris 899,00 kr Spar Liquid error (product-template line 131): Computation results in '-Infinity'%Denne definitive publikasjonen åpner med en kortfattet historie om huset Chanel, etterfulgt av en kort biografisk profil av Karl Lagerfeld.
Det fortsetter med å utforske samlingene selv, som er organisert kronologisk og introdusert av en kort tekst som avslører hver samlings innflytelse og høydepunkter.
Vekt 3,2 kg
Dimensjoner 28 × 6,4 × 19 cm
Innbundet
Sider 632
Språk Engelsk
Chanel Collection and Creations
Ordinær pris 449,00 kr Spar Liquid error (product-template line 131): Computation results in '-Infinity'%Chanels kombinasjon av tradisjon, originalitet og stil har alltid gjort det til det mest forførende av merkene.
Her åpner House of Chanel sine private arkiver, og avslører en galakse av strålende design skapt av Coco Chanel fra 1920-tallet og utover, og nå omtolket til å bli motivene for helt nye plagg, tilbehør og skjønnhetsprodukter.
Inspirert av husets signaturduft, den legendariske `Chanel No 5′, utforsker boken fem sentrale temaer dressen, kameliaen, smykker, dufter og sminke, og den lille sorte kjolen og følger trådene fra fortid til nåtid for å vise hvordan disse nøkkelelementene har blitt gjenoppdaget og gjenoppfunnet av motedesignere som jobber i fotsporene til sine berømte forgjengere.
Denne visuelle reisen er forsterket av tidligere upubliserte arkivfotografier og originale tegninger av Karl Lagerfeld, samt strålende bilder fra noen av de største navnene innen motefotografering.
Blendende klær, intrikate tilbehør, vakre modeller og tidløs design etterlater ingen tvil om merkets varige berømmelse og legemliggjør alt som har kommet for å symbolisere magien til Chanel.
Vekt 1,45 kg
Mål 25 × 2,5 × 28,5 cm
Innbundet
Tom Ford 002
Ordinær pris 1.499,00 kr Spar Liquid error (product-template line 131): Computation results in '-Infinity'%Et moteikon, den provoserende amerikanske designeren Tom Ford, gir oss sin etterlengtede andre bok, som tar leserne gjennom den berømte banen til hans luksusimperium med milliarder dollar etablert i 2005.
Synonymt med høyoktanglamour, overdådig seksualitet og fryktløs mote, er Tom Ford en ikonisk designer hvis navnebror har troende tilhengere over hele verden, fra Milano og New Delhi til Shanghai og New York.
17 år etter hans bestselgende debutbok Tom Ford (2004), som beskrev hans tid som kreativ direktør for det italienske merket Gucci, er dette andre bindet en visuell ode til Fords navngitte merkevare opprettet i 2005 og omfatter kosmetikk, briller, herreklær, og hans kritikerroste dameklærlinje.
Den ærede designeren kastet ikke bare merkevaren sin til de høyeste nivåene i moteverdenen – og mottok utmerkelser fra Council of Fashion Designers of America og Time Magazines beste designer av året – men fikk også oppmerksomheten til Hollywood ved å presentere lojale A-listefans som Julianne Moore, Lauren Hutton, Pat Cleveland og Nicholas Hoult i rullebaneshowene og reklamekampanjene hans.
Dette nydelige forseglede volumet inkluderer blendende bilder av Fords kles- og tilbehørsdesign, moteredaksjoner med toppmodeller som Gigi Hadid, Joan Smalls, Mica Argañaraz og Jon Kortajarena, og hans karakteristiske seksuelt ladede reklamekampanjer av fotografer som Inez 'Vinoodh, Nick Knight, Steven Meisel og Mert & Marcus.
Dette bindet, trykt med Forest Stewardship Council-godkjente materialer og redigert av Ford personlig, gjenspeiler hans eksepsjonelle smak og unapologetiske sensuelle estetikk og er et ekte samleobjekt for hans tilhengere og kjennere av mote, stil og design.
Vekt 5,7 kg
Mål 28,5 × 5,9 × 37,5 cm
Slipcase
Sider 416
Språk Engelsk
Tom Ford
Ordinær pris 1.499,00 kr Spar Liquid error (product-template line 131): Computation results in '-Infinity'%Tom Ford har blitt et av motens store ikoner. I det siste tiåret forvandlet han Gucci fra et døende tilbehørsmerke til et av de mest sexy motemerkene i verden.
Hans design har økt salget hos Gucci tidoblet og har bidratt til å bygge Gucci-merket inn i det luksusvarekonglomeratet det er i dag.
Ford brakte en hardkantet stil synonymt med glamour fra det 21. århundre til klærne hans, og Hollywood satte seg opp og noterte seg.
Denne boken er en komplett katalog over Fords designarbeid for både Gucci og Yves Saint Laurent fra 1994 til 2004.
Den skildrer ikke bare Fords design av klær og tilbehør for begge husene, men utforsker også Fords store visjon for komplett design av et merke, inkludert arkitektur, butikkdesign og reklame.
Tom Ford har mer enn 200 fotografier av Richard Avedon, Mario Testino, Steven Meisel, Helmut Newton, Herb Ritts, Terry Richardson, Craig McDean, Todd Eberle og en rekke andre fotografer, inkludert mange tidligere upubliserte bilder.
Denne boken ble publisert for å falle sammen med hans avgang fra Gucci, og er laget med Fords fulle samarbeid, og hver side gjenspeiler hans eksepsjonelle smak.
Det er Fords vitnesbyrd om en karriere med enestående øyeblikk som gjenoppfinner grensene for stil og sensualitet i klær.
Vekt 5,35 kg
Mål 28,4 × 5,5 × 37,1 cm
Slipcase
Sider 414
Språk Engelsk
Crystallize
Ordinær pris 199,00 kr Spar Liquid error (product-template line 131): Computation results in '-Infinity'%Dette skriver de om boken som vi selger som en «Coffe Table» bok. Vi på LilleBille fronter ikke krystall healing, og mener ingenting om det. Men synes det er gøy med noe som kan starte en samtale.
Da er denne boken kul å ha sammen med krystallene dine i hjemmet.
«Rock magien din, legg til litt gnist til hver dag, og krystalliser livet ditt til slutt.
Med signaturfriske og tilgjengelige tilnærming til krystallhealing, populært i den globale bestselgeren Crystals, hjelper denne nye og moderne guiden deg videre inn i din krystallinske helbredelsesreise.
Ta et fascinerende dykk inn i magien til over 50 unike krystaller og mineraler, og lær nye måter å koble til med deres glitrende energier for å heve alle aspekter av livet ditt.
Enten vår eller sommer, arbeid eller lek, nyttårsaften eller valentinsdag, oppdag hvordan disse magiske steinene kan forbedre hjemmet ditt, helsen og ånden gjennom enkle ritualer, raske (men kraftige) meditasjoner og enkel hverdagsbruk.
Med krystaller aktivert, chakraer på linje og frisk energi som flyter, er det ingen grense for transformasjonsmagien du vil kunne manifestere når du krystalliserer!»
Vekt 0,4 kg
Mål 16,5 × 2,1 × 18,5 cm
Innbundet
Sider 144
Språk Engelsk
Little Book Of Gucci
Ordinær pris 249,00 kr Spar Liquid error (product-template line 131): Computation results in '-Infinity'%Et av de eldste italienske motemerkene som eksisterer i dag, Gucci ble grunnlagt i Firenze i 1921.
Guccio Gucci etablerte selskapet sitt med mål om å skape overdådig bagasje for Italias velstående og fasjonable overklasser.
Med signaturen Gucci-trykk av mørkebrune diamanter på brun bakgrunn, sammenlåsende G-logo og rød og grønn stripe, har merket blitt det siste ordet i italiensk luksus.
Guccis signaturgjenstander – beltet, vesken, loaferen – overskrider flyktige motetrender, og har forblitt sentrale i husets identitet inn i det tjueførste århundre.
Under forvalterskapet av Tom Ford, var Gucci et symbol på louche og rampete 1990-tallsestetikk.
I dag, under Alessandro Michele, er merkets kombinasjon av romantikk og seighet etterspurt.
The Little Book of Gucci forteller historien om dette historiske, men blomstrende huset, og det visjonære utseendet som har festet sin plass i motehistorien.
Vekt 0,34 kg
Mål 13 × 1,7 × 18,5 cm
Innbundet
Sider 160
Språk Engelsk
The Curious Bartender: Cocktails At Home
Ordinær pris 299,00 kr Spar Liquid error (product-template line 131): Computation results in '-Infinity'%En ekspertguide for å sette opp en hjemmebar, pluss over 75 cocktailoppskrifter å prøve fra en av verdens ledende bartendere, innovatør av drikkeindustrien og bestselgende forfatter.
Å tilberede en førsteklasses cocktail er avhengig av en forståelse av ingrediensene og den delikate alkymien om hvordan de fungerer sammen.
Her tilbyr Tristan Stephenson – drinkindustrikonsulent, bareier, restauratør og forfatter av bestselgende drinkbøker – sine ekspertråd om det grunnleggende innen hjemmemixologi og deler sine perfeksjonerte oppskrifter på klassiske cocktailer.
Nyt en Manhattan, Negroni og Martini, oppdag mindre kjente vintage-perler inkludert Martinez og Aviation samt moderne favoritter Espresso Martini og Mojito.
Mål 19 × 2,7 × 23,5 cm
Innbundet
Sider 208
Språk Engelsk
Dior Catwalk
Ordinær pris 899,00 kr Spar Liquid error (product-template line 131): Computation results in '-Infinity'%Hver haute couture-kolleksjon er representert, og det samme er ready-to-wear-kolleksjoner fra Ankomsten av John Galliano og fremover.
Komplett med en introduksjon og designerprofiler av Alexander Fury, tilbyr denne boken en unik mulighet til å kartlegge utviklingen av et av de mest innflytelsesrike og luksuriøse motemerkene gjennom tidene og oppdage sjelden sett kreasjoner.
Med over 1,100 bilder vil denne skattekiste av inspirasjon være referansen du må ha for alle motefagfolk og Dior-fans.
Vekt 2,70 kg
Dimensjoner 28 × 5,1 × 19 cm
Innbundet
Sider 632
Språk Engelsk
Versace Catwalk
Ordinær pris 899,00 kr Spar Liquid error (product-template line 131): Computation results in '-Infinity'%Denne definitive publikasjonen åpner med en kortfattet historie om huset, etterfulgt av korte biografiske profiler av Gianni Versace og Donatella Versace, før de utforsker selve samlingene, organisert kronologisk.
Hver kolleksjon introduseres med en kort tekst som avslører dens påvirkninger og høydepunkter, og illustrert med nøye kuraterte catwalk-bilder som viser frem hundrevis av spektakulære klær, detaljer, tilbehør, skjønnhetsutseende og scenografi – og, selvfølgelig, de beste motemodellene som bar dem på rullebanen, fra Naomi Campbell og Claudia Schiffer til Jennifer Lopez og Kaia Gerber.
En rikholdig referansedel, inkludert et omfattende register, avslutter boken.
Vekt 2,75 kg
Mål 20 × 5,5 × 28,5 cm
Omslag Innbundet
Side 632
Språk Engelsk
Vivienne Westwood Catwalk
Ordinær pris 899,00 kr Spar Liquid error (product-template line 131): Computation results in '-Infinity'%«Den eneste grunnen til at jeg er på moten er å ødelegge ordet «konformitet»», erklærte Vivienne Westwood (f. 1941) tidlig i karrieren.
Med sin provoserende syntese av historisk britisk mote, klassisk maleriestetikk og punkkultur, har den britiske designeren kontinuerlig revolusjonert moteindustrien siden hennes første catwalk-kolleksjon, «Pirate», debuterte i 1981.
Åpning med en kortfattet historie om huset og kort biografiske profiler av Westwood og hennes mangeårige samarbeidspartner Andreas Kronthaler, dette spektakulære bindet – det syvende i den berømte Catwalk-serien – dokumenterer alle Westwoods catwalk-samlinger fra 1981 til i dag.
Korte tekster som belyser hver kolleksjons høydepunkter og påvirkninger er akkompagnert av nøye kuraterte catwalk-bilder som viser hundrevis av klærensembler, tilbehør, skjønnhetsutseende og scenografier, sammen med de beste motemodellene som gikk på rullebanen, inkludert Kate Moss og Naomi Campbell.
Med en omfattende referansedel gir dette overdådig illustrerte bindet uovertruffen innsikt i en av de mest tankevekkende og innflytelsesrike motedesignerne i verden.
Vekt 2,7 kg
Mål 20 × 5,4 × 28,5 cm
Innbundet
Sider 632
Språk Engelsk